Sonntag, 19. April 2015

فیلم در آتش سوختن هلیکوپتر سپاه پاسداران روز 16 فروردین ماه جاری در درگیری قصرقند - هنائی




در روز 16 فروردین نیروهای سپاه پاسداران به قصد ایجاد رعّب و وحشت و دستگیری تعدادی بلوچ، به سوی روستایی به نام "هنائی" از حومه بخش ساربوک (ساربُگ) از توابع شهرستانهای نیکشهر و قصرقند از طریق راه هوایی با استفاده از 5 فروند هلیکوپتر، روانه شده اند.
در دل سلسله کوههای رشته کوه "آبند" و دره های اطراف روستای هنائی، مامورین سپاه سوار بر هلیکوپتر چشم شان به چند تن از مردم اهالی، که برای آبتنی در کنار چشمه ای موجود بودند می افتد.
پاسداران سرنشین هلیکوپتر بدون معطلی و فورأ، به سوی افراد نشسته در کنار چشمه آب شلیک می کنند، افراد بلوچ نشسته کنار چشمه با مشاهده چنیین وضعی، به سوی هلیکوپتر شلیک می کنند و هلیکوپتر ناگهان سقوط می کند.
فرماندهان سپاه پاسداران مستقر در استان و همچنین پاسداران درگیر در محل جنگ، بعد از پایان درگیری دلایل سقوط هلیکوپتر را در رسانه ها خبری، نقض فنی اعلام کردند!
اما در ویدیو کلیبی که از منابع موثق بدست ما (خبر رسانی اُستمان) رسیده است، به خوبی دیده میشود که لاشه هلیکوپتر افتاده به زمین در کنار چشمه آب مشتعل شده و به احتمال بسیار، خلبان بالگرد نیز در داخل آن سوخته است.
در فیلم دیده میشود که جسد یکی از بسیجیان محلی بلوچ که لباس بسیجی بر تن دارد و سرنشین هلیکوپتر سقوط کرده بوده است، در کنار چشمه و در جلوی پاهای کسی که این فیلم را گرفته است، افتاده است.
با مشاهده این فیلم آدم در می یابد، که اولا علت سقوط هلیکوپتر آنطوری که فرماندهان سپاه و مواجب بگیران حکومت در خبرها، اطلاع رسانی ها و اظهارات خودشان گفتند، نقض فنی نبوده، بلکه هلیکوپتر از سوی بلوچ های مسلح مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.
زیرا، اولأ در فیلم اگر شما بدقت گوش کنید خواهید فهمید، کسی که فیلم را در نزدیک هلیکوپتر سقوط کرده گرفته است، یکی از افراد مسلح بلوچ است که آنروز در آن منطقه با مامورین سپاه پاسداران، به مدت بیش از یک شبانه روز، مسلحانه درگیر شدند.
این فرد بلوچ در حین فیلمبرداری از کشته شدگان و لاشه ی در حال سوختن هلیکوپتر، با زبان بلوچی دارد خدا را شکر میکند و از سقوط هلیکوپتر ابراز خوشحالی می نماید.
دوم، در چند ده متری کسی که فیلم را پر می کند در یک لحظه نیز میشود مشاهده کرد، که رفقای مسلح و همقطاران فرد بلوچ پر کننده این فیلم، نیز دارند به سوی او و هلیکوپتر سقوط کرده می آیند.
با این وصف و توضحیح اندک جهت روشنگری، میتوان دریافت که بلوچهای مسلح ضد رژیم، بعد از سقوط هلیکوپتر حامل مامورین سپاه، خودشان را به محل سقوط رسانده و این فیلم را گرفته اند.
                                     
منبع؛ خبررسانی اُستمان
16 آوریل 2015



گزارش فوق برگرفته شده از سایت؛ بلوچ اُستمان گَل.







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen