Samstag, 23. Februar 2019

NACH STEINMEIERS TELEGRAMM AN DIE MULLAHS DAS hätten Sie schreiben sollen, Herr Bundespräsident! / REAKTIONEN AUF STEINMEIERS GRUSS AN DIE MULLAHS „40 Jahre Terror-Sponsoring sind kein Grund zum Feiern“ /کنایه روزنامه بیلد به رئیس جمهوری آلمان در باره تبریک او برای سالگرد انقلاب


Gratulation an ein Regime, dass seit dem 11. Februar 1979 für ein System steht, in dem Frauen, Minderheiten und politisch Andersdenkende brutal verfolgt werden, das den Nahen Osten mit seinen Milizen überzieht und Israel mit Vernichtung droht?
Die „herzlichen Glückwünsche“ von Bundespräsident Frank-Walter Steinmeier (63) zum 40. Jahrestag des islamistischen Mullah-Regimes im Iran (BILD berichtete exklusiv) sorgten weltweit für Irritation und Kritik.
BILD hat ein Telegramm formuliert, das besser zu diesem Jahrestag gepasst hätte. Diesen Brief hätten Sie schreiben sollen, Herr Bundespräsident!

Von BILD: An Hassan Rouhani, Präsident der Islamischen Republik Iran

Zum Nationalfeiertag der Islamischen Republik Iran übermitteln wir Ihnen – auch im Namen unserer Leser – KEINE herzlichen Glückwünsche.
Wir wünschen Ihnen stattdessen, dass Sie bald einen freien Iran erleben müssen, in dem Menschen demokratische Wahlen abhalten.
Dass Sie mitansehen müssen, wie schwule Pärchen händchenhaltend durch Teheran flanieren.
Dass der Evin-Folterknast, in dem jetzt politische Gefangene und internationale Geiseln eingesperrt sind, zu einer Gedenkstätte wird, in der man über die Gräuel Ihres Unrechtsregimes lernt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frank-Walter Steinmeier ist als Bundespräsident Deutschlands erster Bürger, als Staatsoberhaupt repräsentiert er die Bundesrepublik. Umso schockierender seine Grußbotschaft zum 40. Jahrestag der „Islamischen Revolution“ an den Iran: Steinmeier gratulierte den Mullahs herzlich, „auch im Namen meiner Landsleute“.

Das Telegramm erreichte ein Regime, das in den letzten 40 Jahren einen islamistischen Terror-Staat errichtet hat. Ein Land, in dem Frauen, Minderheiten und politisch Andersdenkende brutal verfolgt werden, in dem Massenhinrichtungen und Folter zur Staatsräson gehören.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
- بیلد پس از چندین آرزو برای سران جمهوری اسلامی چنین می‌نویسد: آرزو می‌کنیم شماها همزمان با تحقق این آرزوها، توسط یک قاضی زن بی‌حجاب به اتهام جنایاتی که کرده‌اید محاکمه شوید.
پیام تبریک فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس جمهوری آلمان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب به دولت جمهوری اسلامی با انتقادات بسیاری در این کشور روبرو شده است. به ویژه آنکه رئیس جمهوری آلمان (از حزب سوسیال دمکرات) این تلگرام تبریک را با عبارت «همچنین به نام هموطنانم» مزین کرده است! دفتر ریاست جمهوری آلمان پس از انتقادات گسترده در این‌باره توضیح داد که این تلگرام در چارچوب عرف دیپلماتیک صورت گرفته و ارسال چنین تبریکاتی یک رفتار عادیست و جزو کارهای روزانه‌ی ریاست جمهوری به شمار می‌رود. در توضیح دفتر ریاست جمهوری آلمان آمده که فقط دولت‌هایی مانند سوریه و کره شمالی و سودان چنین تبریکاتی دریافت نمی‌کنند.
اما روزنامه بیلد که در دو روز اخیر چندین مقاله و گزارش انتقادی در این زمینه منتشر کرده کوتاه نمی‌آید و در یکی از تازه‌ترین مطالب خود با کنایه می‌پرسد:‌ پیام تبریک به رژیمی که از ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ تا به امروز زنان و اقلیت‌ها و دگراندیشان سیاسی و عقیدتی را بطرزی خشن تحت پیگیرد قرار داده، و با گروه‌های شبه‌نظامی‌اش در خاورمیانه جولان می‌دهد و اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند؟
بیلد ادامه می‌دهد، «تبریکات صمیمانه» از سوی پرزیدنت فرانک والتر اشتاین‌مایر به مناسبت چهلمین سالگرد رژیم ملایان در ایران در جهان با حیرت و انتقاد روبرو شده است. به همین دلیل بیلد متن تلگرامی را تنظیم کرده است که خیلی بیشتر با این سالگرد همخوانی دارد.

روزنامه بیلد در تلگرام خود به جمهوری اسلامی چنین می‌نویسد:
از بیلد به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران
به اطلاع می‌رساند که در سالگرد انقلاب اسلامی در ایران- همچنین به نام خوانندگانمان- هیچ تبریکات صمیمانه‌ای برای شما آرزو نمی‌کنیم.
در عوض آرزو می‌کنیم که شما به زودی مجبور به تحمل یک ایران آزاد شوید که در آن انسان‌ها بتوانند انتخابات دمکراتیک برگزار کنند.
آرزو می‌کنیم که شما شاهد زوج‌های همجنسگرایی باشید که دست در دست هم در خیابان‌های تهران قدم می‌زنند.
آرزو می‌کنیم شکنجه‌گاه اوین که هم‌اکنون زندانیان سیاسی و گروگان‌های بین‌المللی در آن حبس شده‌اند، به بنای یادبود تبدیل شود که در آن آثار وحشتناک رژیم غیرعادلانه‌ی شما به نمایش درآید.
آرزو می‌کنیم که سلمان رشدی در دانشگاه‌های شما درباره ادبیات سخنرانی کند.
آرزو می‌کنیم که زنان و مردان آزادانه در کافه‌های خیابانی بنشینند و به سلامتی اینکه شما دیگر نمی‌توانید به آنها امر و نهی کنید، شراب شیراز بنوشند.
آرزو می‌کنیم کسانی که سگ دارند بتوانند آزادانه و بدون مزاحمت شما، که حتی این را هم بر آنها ممنوع کرده‌اید، حیوانات دوست‌داشتنی خود را در کوچه‌ و خیابان بگردانند.
آرزو می‌کنیم در ورزشگاه آزادی زنان ایران و تیم ملی شادی و هلهله کنند و خبرنگاران درباره مسابقات گزارش بدهند.
آرزو می‌کنیم جهانگردان ایرانی با خط مستقیم تهران- تل‌آویو به اسرائیل سفر کرده و در دریای مدیترانه شنا کنند و به زیارت مسجد الاقصی در اورشلیم بروند؛ و جهانگردان اسرائیلی در سواحل دریاچه کاسپین زیر آفتاب دراز بکشند و در کنیسه‌های قدیمی تهران و اصفهان نماز و دعا بخوانند.
آرزو می‌کنیم شماها همزمان با تحقق این آرزوها، توسط یک قاضی زن بی‌حجاب به اتهام جنایاتی که کرده‌اید محاکمه شوید. در همان دادگاهی که ریحانه جباری را فرا خواندید. زن جوانی که توسط دستگاه قضایی قاتل شما به جرم دفاع از خود در برابر تجاوز به اعدام محکوم شد.