Montag, 17. Februar 2020

بلوچ، رأی تو به ارکان نظام، سیاه تر شدن روزگار تو و فرزندانت را به همراه دارد! + ویدیو کلیپ



در این نوشتار هدف نگارنده این نیست که، به موضوع استبدادی و فرقه گرایانه، عوام فریبی، دروغگویی و مافیایی، حاکمیت ایران اشاره نمایم. زیرا مردم ایران و در این میان مردمان بلوچستان، بعد از گذشت 41 سال با لمس کردن، سرکوب و تبعیض، عدم پاسخگویی متصدیان و متولیان رژیم در برابر مسئولیت هایشان، با گوشت و پوست خود، به ماهیت ضدمردمی رژیم ایران ویرانگر، پی برده و آگاه هستند.





Video Clip translated to English

تازه ترین جنایت و طفره رفتن متصدیان و متولیان رژیم از پاسخگویی، موضوع، کشتار معترضین به گرانی و سه برابر شدن قیمت بنزین در آبان ماه سال جاری 1398 و نامیدن معترضین و کشته شدگان به عنوان "اشرار" و "فریب خوردگان دشمن" از سوی خامنه ای و دیگر سران حاکمیت!

یا ماجرای کشته شدن بیش از 60 تا 70 نفر مردم، در "ازدحام مردمی تدارک دیده و هدایت شده توسط کارگزاران و مزدوران" حاکمیت، در روز تشییع جنازه سرتروریست های جمهوری اسلامی، پاسدار تروریست قاسم سلیمانی در کرمان.

یا موضوع اسفناک، ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکرائین با 176 سرنشین بیگناه، توسط دو موشک پرتاب شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را میتوان سه - نکته پرسشی - ارزیابی کرد، که لازمه آن، پاسخگویی شفاف و روشن حکومت جمهوری اسلامی ایران، به خانواده کشته شدگان و جامعه بین المللی، ضروری است.



اما متصدیان، متولیان و مسئولان جمهوری اسلامی با تمام بی شرمی و با پرروئی، از "پاسخگویی" به سه موضوع یاد شده فوق، طفره میروند و به جای آن، به خانواده های کشته شدگان این سه فاجعه فشار می آورند، به آزار و اذیت، دستگیری و زندانی نمودن آنان، می پردازند.


خامنه ای اخیرا با التماس به مردم گفت: اگر از من (حاکم مستبد ولایت مطلقه فقیه) هم خوشتان نمی آید در انتخابات  دوم اسفند ماه شرکت کنید، چون امنیت جمهوری اسلامی و مشروعیت آن در مناسبات بین المللی، در گروه مشارکت بالا در انتخابات پیش رو است.

با توجه به همین التماس خامنه ای میتوان به وضوح فهمید، که نظام جمهوری اسلامی دیگر از کمترین مشروعیت داخلی و خارجی برخوردار نیست و برای به رخ کشیدن قدرت استبدادی و تمامیت خواه خودش، مقابل مردم ایران و دیگر کشورهای دور و نزدیک منطقه و جهان و همچنین جهت رونق بازارش چیزی (ملّی، مذهبی، اخلاقی، عاطفی، اقتصادی و رفاهی) در چنّته ندارد.



همیشه و اکنون، جمهوری اسلامی میخواهد خودش را در پشت "ایران" و "ملّت ایران" و "میهن پرستی" و "ناسیونالیسم ایران" و "امنیت کشور" پنهان کند و پناه بگیرد، تا از گزند مجازات اقدامات غیرانسانی اش، در امان بماند!


دروغگویی های خامنه ای

حقیقت سرکوب در ایران 

در مجموع موضوع فراهم کردن امکان، اشتغال و معیشت، رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزش علم نوین، آموزش علوم انسانی و... برای مردم ایران، دغدغه اولیه رژیم ملاّیان نیست. عوض شدن و تغییر افراد در جمهوری اسلامی، هیچگونه سودی را برای مردم به همراه ندارد، بلکه موجب تیره بختی بیشتر مردم ایران میشود.



"انتخابات و رأی دادن در بلوچستان"
به دلیل ساختار طایفه ای، قبیله ای و تقریبأ سنتی و مذهبی جامعه بلوچستان و عدم اطلاعات اکثریت مردم از خبرها و رویدادهای روزانه استان و کشور، و نیز به دلیل تحریف حقایق، در کنار ترس و هراس از عواقب حقیقت گویی، که از طرف حاکمیت پنهانکاران و دروغگویان، متوجه افراد صادق میشود، انتخابات در بلوچستان حالتی - بهره‌کشانه - پیدا کرده است.
به معنی دیگر، نوعی - بهره‌کشی از رای مردمی- که به امید حصول روزبهی، با ترفند، وعده و وعیدهای توخالی  کاندیدها، سران مذهبی، سران طوایف و ریش سفید قبیله و بزرگ خانواده، به سوی صندوق رأی سوق داده و برده میشوند.
اما، بعد از انتخابات همین نمایندگان بلوچستان، ساکن تهران میشوند و برای پُر کردن جیب خویش، به بده بستان اقتصادی و مالی و کارچاق کنی روی میآورند، در حقیقت، آنها مصالح رأی دهندگان بلوچستان را بکلی فراموش می کنند.
وقتی که نمایندگان فعلی و پیشین استان در مجلس، آمار بیش از 85 درصدی فقر مردم سیستان و بلوچستان را در مجلس مطرح می کنند، وقتیکه خبرنگار وابسته به سپاه پاسداران از خوردن - گوشت گربه - توسط مردم گرسنه بلوچستان در یکی از روستاهای شهرستان زابل، گزارش مفصل میدهد، آنوقت دوباره و چندباره رفتن به پای صندوق و رأی دادن به استمرار" فقر و بیعدالتی" و قراردادن خود، به عنوان ابزاری "آمار"ی در دسترس حاکمیت، عملی خودکرده و خیلی احمقانه است. شاعر میگوید: خودکرده را تدبیر نیست!



مشارکت ندادن نخبگان و فرهیختگان سیاسی و فرهنگی بلوچ درتصمیم گیری های اولیه و مهم استان، تبعیض سیاسی، بیکاری، فقر مالی و اقتصادی، سرکوب آزادی بیان و اندیشه، سرکوب مذهبی، سرکوب فعالان مدنی و حقوق بشری، سرکوب جنبش ها و فعالین حقوق زنان، دستگیری منتقدان و دگراندیشان، تیراندازی به - سوخت بران بلوچ و به قتل رساندن آنان- و بسیاری دیگر ظلم و ناروایی ها رفته بر مردم بلوچستان- محصول و ثمره همکاری- 41 ساله بخشی از اقشار ذینفوذ جامعه ی بلوچ، با حکومت سرکوبگر هستند!

آن عده قلیل از بلوچهای سرشناس و صاحب نفوذ که از آنان با عنوان، سران مذهبی، سردار طایفه، رئیس قبیله و ریش سفیدان یاد میشود، نباید نظر ناباب و ناعادلانه آخوندهای حاکم بر تهران را در بلوچستان دیکته کنند و به مردم محروم و مظلوم، بگویند، برای اینکه "دشمن" (آمریکا، اسرائیل و جهان سلطه به قول خامنه ای) از اعتراضات شما سوءاستفاده نکند – شما مردم بلوچ نیز مطالبه گری و حق خواهی را فریاد نکنید و به اعتراض علیه سرکوب آزادی، به شیوه تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز دست نزنید.!
بدون تردید چنین پدیده‌ای، برای پیشروی و ترقی و کمال جامعه ی بلوچستان، نامطلوب است.
شرکت در انتخابات به معنی سپردن اختیار تام و تمام و مختار نمودن جمهوری اسلامی در قبال سرنوشت مردم است.
این یعنی، حکومت میتواند در بلوچستان مرد رشید و جوان نخبه و تحصیلکرده، شجاع و با شهامت بلوچ را، که به دلیل تبعیض های سیاسی، مذهبی و فرهنگی و –گزینشی- برقرار شده حاکمیت در نهادهای دولتی بکار گرفته نمی شود، از سر ناچاری برای سیر کردن شکم خود و خانواده، به کار کاذب روی میآورد، اما اگر یک روزی یک یا چند گالن مشتقات نفتی (بنزین و گازوئیل محصول و تولید ایران) در اتومبیلش با خود حمل کند، را به عنوان "قاچاقچیان سوخت" (سوختبران بلوچ) مورد هدف گلوله قرار داده، به قتل برساند!
در این صورت باید درک مردم را تقویت نمود تا به حق و حقوق بنیادین خودشان که "رأی ندادن" و شرکت نکردن در انتخاب نمایشی و فرمایشی که دیکتاتور خودکامه بر آن سیطره دارد، نیز بخشی از حقوق شهروندی محسوب میشود، آگاه کرد.
بدون تردید خامنه ای سرنگونی را در سپهر جمهوری اسلامی ایران می بیند، همین امر موجب ترس و خوفی شده که وی از آینده خودش دارد، زیرا او به خوبی بر شیوه گرفتار آمدن صدام حسین در عراق، معمر قذافی در لیبی و عمر البشر در سودان، واقف و آگاه است!
در حقیقت امر، در قاموس ولایت فقیه "مجلس شورای اسلامی" یعنی کشک، و ارزش مدنی ندارد، خمینی که میگفت "مجلس در رأس امور است"، سخنی گفته تقیه شده و بدون پشتبانه اجرایی و عملی.
نگارنده با توجه به غربال کردن کاندیدها توسط شورای نگهبان، نماینده‌ای که در نبود هیچ رقیب آزاد و مستقل، بعد از انتخابات نمایشی، راهی مجلس میشود، را - چرخ پنجم درّشکه ولایت فقیه- مینامم.
ح د سدیچ
17.02.20




سخنان سخیف و غیرمسئولانه حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با فروش کلیه و اعضای بدن جوانان ایران!