Montag, 22. Oktober 2012

تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بر عليه سركوب بى رحمانه بلوچها توسط حكومتهاى پاكستان و ايران
 
در تاريخ 24 سپتامبر 2012 شاهد تظاهرات مشتركى بين أعضاء UNPO   بلوچ , حزب ملى بلوچستان (BNP)   حزب مردم بلوچستان (BPP – بلوچستان غربى در ايران) با فعالان حقوق بشر بلوچستان (BHRO) به اعتراض در برابر كشتار , اعدام , ربودن و ناپديدشدن اجبارى و قتلهاى زنجيره اى در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بوديم
  
آنها با در دست داشتن پلاك كاردهايى از شهداء, اسرا و ناپديدشدگان بلوچ اعتراض خود را عليه نيروهاى امنيتى پاكستان و ايران نشان دادند .

Billede

آنها عمليات وحشيانه و شبه نظامى پليس و نيروهاى نظامى و محاصره روستاهاى بلوچستان كه منجر به شهادت رسيدن تعدادى از شهروندان بى دفاع و بى گناه بلوچ مى شود را محكوم كرده و آنرا بدترين شكل نقض حقوق بشر در بلوچستان اشغالى اعلام كردند.
تظاهرات كنندگان با در دست داشتن پلاك كاردهايى از شهيد مولوى عبدالملك ملازاده (كه توسط عمال ظلم و تروريستهاى رژيم ايران در پاكستان به شهادت رسيد ), و افرادى چون ناصر شنبه زهى و وحيد شه بخش كه بدون محاكمه قانونى اعدام شدند اعتراض خود را عليه حكومت ظلم و جور ايران اعلام كردند.
آنها همچنين تصويرى از اولين وبلاگ نويس شهيد جهان يعقوب مهر نهاد را در دست داشتند كه در ماه مارس 2008 دستگير و به خاطر فعاليتهاى مدنى و حقوق بشرى خود در چهارم سپتامبر 2008 بدون محاكمه علنى و با برنامه ريزى قبلی دستگاه سفاك حكومتى ايران اعدام شد.

Billede

معترضان با در دست داشتن پلاك كاردهايى از زندانيان سياسى بلوچ از جمله آقاى اسماعيل ملازاده , سخى ريگى و مولوى احمد ظفر ديدگاه و محمد صابر ملك رئيسى(كه در سن 16 سالگى در سال 2009 دستگير و بمدت 15 سال محكوم به زندان و اخيرا در محل نامعينی ومحروم از تماس تلفنى و ديدار خانواده اش است) ظلم و ستم رژيم ايران را محكوم كردند.
 
Billede
 
آنها همچنين با در دست داشتن پلاکارتهای , چون سياستهاى غلط بازداشت , ناپدیدشدنهاى اجبارى , آدم رباييهاى معلمين و روزنامه نگاران و فعالان سياسى و خواستار اقدام و دخالت جوامع بين المللى عليه نقض حقوق بشر آشكار حكومت پاكستان و ایران در بلوچستان و آزادى بلوچستان و حق تعيين سرنوشت ملت بلوچ بودند.
گزارش از حزب مردم بلوچستان

Source: BPP